miercuri, 7 iulie 2010

Visineeeeeeeeeee

Ieri am fost prin piata si am vazut marea de visine care exista la tot pasul. Asa m-am decis sa fac o prajitura cu visine si nu pandispan cu visine. Fiindca la pandispan cu visine gasesti cate o visina aruncata ici colo, iar eu am vrut sa fie din abundenta.

Reteta aceasta este una pe cat se poate de simpla. Nu trebuie decat sa cumparati 1kg de visine ( daca aveti tava mai mare 1,5 kg) si sa le spalati si sa scoateti samburii, acum daca aveti pe cineva sa corupeti la acest procedeu sunteti norocosi. Eu una n-am avut si acum unghiile mele arata de parca m-as fi dat cu carmin, dar sa revenim la prajitura.

Dupa ce scoateti samburii si le spalati dati visinele prin zahar, eu am pus cam 120 gr, daca vreti sa iasa mai dulce puneti 200 gr. Apoi le turnati intr-o tava unsa in prealabil bine, bine cu unt si le bagati 15 min la cuptor la foc mediu.

In timp ce visinele noastre dragi stau la cuptor noi ne apucam de blat, unde ne trebuie:

Tava mica : 6 oua, 6 linguri de zahar, 6 linguri de faina si daca vreti esenta de rom, 1 plic de zahar vanilat.
Tava mare: 8 oua, 8 linguri de zahar, 8 linguri de faina si daca vreti esenta de rom, 1 plic de zahar vanilat.

Se despart galbenusurile de albusuri. Se bat albusurile spuma impreuna cu zaharul pana se dizolva. Apoi se adauga galbenusurile si se amesteca in continuare si treptat se adauga faina pana se omogenizeaza. La sfarsit adaugati pliculetul de zahar vanilat si romul.

In timpul asta bineinteles trebuie sa scoateti visinele din cuptor si sa le lasati sa respire putin.
Peste visine care au tras un pic de aer "in piept" rasturnati aluatul in asa fel incat sa fie omogen, apoi bagati din nou la cuptor pentru alte 15 -20 min la foc mediu. Din cand in cand mai verificati sa vedeti cum se prezinta ca sa nu o ardeti.

Cand este gata o scoateti de la cuptor si o lasati sa se raceasca, dupa ce s-a racit pe un platou mareee cat tava voastra faceti miscare upside down. Adica puneti platoul deasupra tavii si cu viteza vantului rasturnati prajitura.
Puteti sa o ornati cu frisca, ciocolata sau ce vreti voi.

Pofta bunaaaaaaaaaaa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu