vineri, 30 iulie 2010

Atelierele ADfel


Am revenit dupa o saptamana de nebunie, unde brief-ul ne-a dat bataie de cap, iar ideile au curs pe val.

Ce s-a intamplat?

Totul a inceput vineri 23 iulie si s-a terminat joi 29 iulie. Au fost 3 zile de strategie si trei zile de creatie. Tips-urile de strategie ne-au fost oferite de catre Costin Radu - Strategic Planner(The Geeks) si Stefan Stroe - Independent Brand Strategist, care ne-au invatat cum sa despicam un brief si pe-o parte si pe alta, sa ne cunoastem clientul si consumatorul produsului pe care noi trebuie sa-l promovam.
Amandoi ne-au oferit informatii valoroase, dar cea mai importanta este ca nu exista o reteta de succes pentru o campanie integrata. Este important sa crezi in brand si sa te "distrezi".
A fost interesant cum ideea pe care echipa noastra a avut-o ia placut lui Stefan si a doua zi Costin a zis ca nu e relevanta :). Asa se intampla si in real life, unul zice ca e ok si ce tare este si apoi vine a doua persoana care spune ca e nasoala.
Acum ca sunt mai lucida si mai odihnita, cred ca oricat de rea/proasta ar fi o idee, ceva bun gasesti in ea si e bine sa pastrezi pe o foaie, ca nu se stie de unde sare iepurele.
Au urmat 3 zile de creatie, impreuna cu: Catalin Rusu - Creative Director&Managing Partner Rusu+Bortun, Titus - Group Creative Director McCann Erickson si Dobrin & Costin - Creative Team Propaganda.
Evident ca au urmat alte 3 zile cu idei diferite cu pareri impartite, pana am ajuns la o idee pe care au indragit-o doi dintre ei si am zis ca asta trebuie sa fie solutia noastra. La fel ca si in cazul celor de la strategie si pe partea de creatie nu exista reguli. Costin de la Propaganda a spus ca dupa ce primesti Brief-ul e bine sa stai tu singur o ora cu el si sa-l analizezi, iar cele mai misto idei iti vin dupa ce te relaxezi un pic, la o bere, la un suc, etc. dupa preferinte. Totodata o regula de aur ar fi ca, orice idee care-ti trece prin cap oricat de idioata ar fi sa o treci pe foaie.

Ce-am avut de facut?

Am avut de facut o campanie integrata pentru Coca Cola Zero de 1 aprilie pentru platforma "Impossible is possible".

Ce-am facut?

Dupa ce-am primit brief-ul am inceput sa ne gandim la tot felul de idei, concepte, executii care n-aveau nici o relevanta.
Au urmat 4 zile in care noi am visat la tot felul de nebunii si idei, care strategiei nu-i placeau dar ii placeau creatiei, iar noi eram din ce in ce mai confuzi.
Am stat de dimineata pana seara la Motoare si in Laptarie, iar noaptea visam CocaCola Zero :)). Intr-una din seri cand am plecat de la TNB, Coca Cola Zero impreuna cu ADfel ne-a luat cu "japca" la o plimbare cu limuzina. Ne-am amuzat de muzeul armelor contra tzantzari realizat de catre Autan. Am baut multa Coca Cola Zero, pentru inspiratie :p. Iar Phillips a oferit un ADfel de karaoke de nu am mai auzit cateva minute bune dupa.
Evident ca in penultima zi a venit THE BIG IDEA iar noi am intrat in priza fiindca aveam foarte multe de facut. Am facut poze, am inceput sa scriem, n-am dormit si am inceput sa executam. A venit ziua cea mare de joi, cand a trebuit sa predam proiectul si sa-l prezentam.
Mi-am dat seama ca noi am avut idea cea mai originala, dar acum conteaza si ce parere a avut juriul. Decizia o s-o aflam Duminica seara tot la TNB, iar pana atunci nu ramane decat sa ne gandim la altceva.

Cu ce-am ramas?

Inainte de faptul daca o sa castigam sau nu, am ramas cu o experienta foarte misto. Am cunoscut oameni minunati de la care am invatat lucruri noi, pe care nu le gasim in carti. Am ras, am glumit si ne-am suparat, toate aceste trairi pentru mine au fost minunate.