joi, 22 iulie 2010

ADfel, intr-un mod prietenos

De maine incep Atelierele ADfel, acestea au loc La Motoare pana pe data de 1 august.

Ce se intampla acolo?

25 de participanti vor primi brief-uri si vor fi coordonati de oameni iscusiti din publicitate. Participanti sunt impartiti in echipe de cate 5 persoane, iar echipa care va avea cea mai reusita campanie va castiga sansa de-a lucra cot la cot in ritm alert cu zenii publicitatii, intr-una din agentiile partenere.

Coca-Cola Zero este brand-ul principal care sustine toata aceasta miscare si ne va racori mintiile de cate ori este nevoie pe parcursul a 10 zile.

In aceste zile ne vom afla toti La Motoare de dimineata pana seara pentru a face lucruri frumoase, creative si amuzante. Daca doriti sa vedeti ce anume am facut puteti sa ne onorati cu prezenta voastra din data de 29 iulie - 1 august. Aici puteti sa ne criticati munca sau sa ne laudati, dupa placul fiecaruia.

Pentru a participa la ADfel trebuiau trimise pe adresa acestora de mail urmatoarele: date de contact, cv, o scrisoare prin care trebuia sa argumentezi o campanie publicitara care te-a impresionat si in care departament dintr-o agentie de publicitate crezi ca poti face fata, dar mai ales poti lucra cu entuziasm 24/7.

ADfel a inceput in 2008 pentru a gasi noi talente ale publicitatii, iar anul acesta ma regasesc si eu printre participanti. O sa revin cu impresii si detalii picante in functie de timpul pe care o sa-l am, fiindca presimt ca va fi o saptamana ocupata si minunata.

miercuri, 21 iulie 2010

Social Media

Publicitatea si in mod special social media a fost si ramane un mare boom. Social media reprezinta blogurile, Facebook, Twitter, etc.
Facebook si-a dorit sa devina o "social utility" atat pentru utilizatorii sai cat si pentru companiile care doresc sa se apropie de publicul tinta. Am citit pe undeva ca ar fi vrut sa detroneze Yahoo, MySpace si Google.
Acest lucru acum 2 ani poate parea o utopie, insa acum eu cred ca visul acestora este pe cale sa se indeplineasca.
Aproape toate companiile au cont pe Facebook. Acum nu mai este necesar sa cauti prin mii de articole sa vezi ce a scris sau cu ce se ocupa, este suficient sa le cauti pe Facebook.
Am fost la diferite conferinte legate de acest boom, unde s-a vorbit in mod special de Facebook si Twitter, care sunt beneficiile, dar si minusurile acestor platforme sociale.
Printre beneficii pot spune o apropriere si o socializare mai aprofundata cu persoanele cunoscute. Inca mai raman surprinsa cand mai gasesc cate o cunostinta pe Facebook si zic "ia uita-te si X are cont pe Facebook" :). Prin intermediul acestor platforme sociale poti sa comunici mai bine ceea ce ai de spus. Companiile le folosesc pentru a tine la curent publicul cu schimbarile, modificarile si reusitele acestora. Prin Facebook acestea isi improspateaza brand-ul.
Companiile au inceput sa utilizeze retelele sociale ca o unelta de marketing pentru a-si promova produsele intr-un mod mai eficient, oamenii fiind mult mai receptivi la aceasta abordare decat prin mediile clasice. Multe companii au reusit sa transforme produsele sale in brand-uri prin intermediul retelelor sociale.
Minus-urile la aceste platforme vin din partea utlizatoriilor, care n-au inteles pana acum de fapt cu ce ii sunt de ajutor aceste platforme. Acestia sunt de obicei speciile numite recent "pitzipoance" si "cocalari", care au la profil poze cat se poate de stupide si grotesti, injura sau spun tot felul de idiotenii pe aceste platforme sociale, apoi aplica la o companie ( majoritatea cautandu-te pe Facebook, Twitter si Linkedin), care vad ce prostii debiteaza si evident ca nu-l cheama la interviu.

Asta stiu si din proprie experienta cand mi-am depus candidatura la o companie mi-au trimis mail solicitandu-mi profilul de Facebook, Twitter si Linkedin si apoi am fost chemata la interviu. Asadar dati un search pe Google dupa numele vostru si vedeti ce apare, fiindca asa fac majoritatea companiilor. Cumva acum ne oglindim prin aceste retele sociale.


luni, 19 iulie 2010

Scriitorul din umbra; The Ghost Writer

Marioneta asa cum este tradus la noi filmul The Ghost Writer se afla pe lista mea de filme -must see this summer. Acesta este un mystery in care actorii principali sunt Pierce Brosman si Ewan McGregor.

Filmul a primit de la Imdb un rating de 7.8/10 stele. Iar de la mine primeste un 8 fara doar si poate, fiindca ma tinut cu sufletul la gura pana la final.

Actiunea se desfasoara cam asa: Adam Lang (Pierce Brosman) a fost prim-ministru al Marii Britanii si doreste sa publice o carte despre memoriile sale. Acesta il contracteaza pe un talentat scriitor (Ewan McGregor) pentru a-l ajuta in acest sens.

In decurs de 2 saptamani, timpul alocat scrierii acestei carti, McGregor afla tot mai multe detalii nefavorabile despre actiunile pe care prim-ministrul le-a facut cat era la conducere.

Datorita actiunilor sale intrusive McGregor ajunge sa fie vanat pentru a fi ucis deoarece afla din ce in ce mai multe detalii despre viata lui Adam Lang.

Ewan McGregor este un actor care stie sa se adapteze cu succes in orice film, iar majoritatea rolurilor pe care le-a avut au fost destul de ciudate, iar Pierce Brosman m-a incantat ca de obicei, probabil datorita farmecului sau aparte cat si experientei desavarita pe care o are in actorie.

Acesta este unul dintre filmele pe care cu siguranta as mai putea sa-l vad de vreo 2-3 ori fara sa ma plictisesc.
Asadar cei care n-ati reusit sa-l vedeti pana acum, veti avea parte de multe surprize pe parcursul filmului si o sa va si amuzati un pic.