miercuri, 21 iulie 2010

Social Media

Publicitatea si in mod special social media a fost si ramane un mare boom. Social media reprezinta blogurile, Facebook, Twitter, etc.
Facebook si-a dorit sa devina o "social utility" atat pentru utilizatorii sai cat si pentru companiile care doresc sa se apropie de publicul tinta. Am citit pe undeva ca ar fi vrut sa detroneze Yahoo, MySpace si Google.
Acest lucru acum 2 ani poate parea o utopie, insa acum eu cred ca visul acestora este pe cale sa se indeplineasca.
Aproape toate companiile au cont pe Facebook. Acum nu mai este necesar sa cauti prin mii de articole sa vezi ce a scris sau cu ce se ocupa, este suficient sa le cauti pe Facebook.
Am fost la diferite conferinte legate de acest boom, unde s-a vorbit in mod special de Facebook si Twitter, care sunt beneficiile, dar si minusurile acestor platforme sociale.
Printre beneficii pot spune o apropriere si o socializare mai aprofundata cu persoanele cunoscute. Inca mai raman surprinsa cand mai gasesc cate o cunostinta pe Facebook si zic "ia uita-te si X are cont pe Facebook" :). Prin intermediul acestor platforme sociale poti sa comunici mai bine ceea ce ai de spus. Companiile le folosesc pentru a tine la curent publicul cu schimbarile, modificarile si reusitele acestora. Prin Facebook acestea isi improspateaza brand-ul.
Companiile au inceput sa utilizeze retelele sociale ca o unelta de marketing pentru a-si promova produsele intr-un mod mai eficient, oamenii fiind mult mai receptivi la aceasta abordare decat prin mediile clasice. Multe companii au reusit sa transforme produsele sale in brand-uri prin intermediul retelelor sociale.
Minus-urile la aceste platforme vin din partea utlizatoriilor, care n-au inteles pana acum de fapt cu ce ii sunt de ajutor aceste platforme. Acestia sunt de obicei speciile numite recent "pitzipoance" si "cocalari", care au la profil poze cat se poate de stupide si grotesti, injura sau spun tot felul de idiotenii pe aceste platforme sociale, apoi aplica la o companie ( majoritatea cautandu-te pe Facebook, Twitter si Linkedin), care vad ce prostii debiteaza si evident ca nu-l cheama la interviu.

Asta stiu si din proprie experienta cand mi-am depus candidatura la o companie mi-au trimis mail solicitandu-mi profilul de Facebook, Twitter si Linkedin si apoi am fost chemata la interviu. Asadar dati un search pe Google dupa numele vostru si vedeti ce apare, fiindca asa fac majoritatea companiilor. Cumva acum ne oglindim prin aceste retele sociale.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu