sâmbătă, 18 septembrie 2010

Chocolate cake for a special friend

Saptamana aceasta a fost ziua unui bun prieten de-al meu, iar cadoul din partea mea a fost un tort la alegere. Za friend a ales un tort de ciocolata, fiindca este innebunit dupa tot ce contine ciocolata.
Asadar m-am conformat cerintei si am trecut la executie. Am vrut sa fac ceva lejer, cu un interior cremos si am ajuns la ceea ce vedeti in poza. Stiu ca pozele nu sunt foarte relevante, dar mi s-a stricat cardul de la camera si n-am apucat sa pozez tortul complet fiindca sarbatoritul a tabarat pe el. Dar presupun ca va puteti face o idee.
Acum sa trec la lucrul cel mai important, ingrediente si modul de preparare.

Ingrediente blat:
1 ciocolata +80%
250 gr. unt
200 ml apa
2 oua
400 gr. faina
2 lg. cacao
150 gr. zahar

Ingrediente crema:
300 gr. frisca lichida
1 ciocolata 80%
2 lg zahar

Acum dupa ce ati verificat ca aveti tot ceea ce va trebuie este momentul sa treceti la treaba. Intr-o cratita puneti untul la topit impreuna cu ciocolata si apa, mestecati bine pana se omogenizeaza. turnati compozitia intr-un castron mai incapator si asteptati 10 min sa se raceasca, apoi adaugati oualele, pe care le bateti in prealabil, mestecati bine, adaugati faina, cacao si zaharul si iar mestecati pana compozitia devine omogena si elastica.
Incalziti cuptorul la 180° si apoi turnati compozitia intr-o tava de tort, de preferat springform ( eu dupa ce am pus compozitia am presarat si niste alune de padure, dar nu este obligatoriu). Bagati tava la cuptor si o lasati 10-15 min pana se coace, puteti testa cu o scobitoare daca e bine facuta. Infigeti scobitoarea in jumatate si o scoateti , daca nu este aluat pe scobitoare inseamna ca este gata. Apoi o lasati sa se raceasca.
Sa trecem la crema de deasupra, care defapt e un fel de glazura. Aici situatia este un pic mai tricky, dar nu sa va depaseasca. Intr-o alta craticioara puneti frisca lichida si ciocolata, mestecati continuu pana se topeste ciocolata si devine omogen continutul, adaugati si zaharul si iar mestecati pana se ingroasa un pic. O luati dupa foc si trebuie sa o lasati sa se raceasca la frigider 1-3 ore.
In timpul acesta sunt sigura ca s-a racit si blatul, scoateti glazura de la frigider si o asezati frumos peste tort pana este uniform.
Luati o ciocolata cu lapte pe care o faramitati si o puneti pe deasupra, pe marginile tortului.

Bon appetit!

2 comentarii:

  1. Draga mea, esti un fenomen!La varsta ta, alti tineri umplu cluburile de noapte.
    Felicitari pentru talentul tau ( aici includ si talentul gastronomic si cel in ale blogului)!

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci! te astept si pe comunicpasiuni.ro :) Blogul s-a mutat acolo.

    RăspundețiȘtergere