miercuri, 25 august 2010

EMAG, foloseste o noua " unealta" de marketing


Stiu ca este din ce in ce mai greu sa ai incredere in anumiti provideri, fiindca la un momentat ajung sa dea cu batul in balta, dar ceea ce urmeaza sa va povestesc mi se pare prea de tot ca sa nu fie mentionat.
Emag cel mai cu renume magazin virtual de IT incetul cu incetul a inceput sa-si nemultumeasca clientii, produsele pe care le comercializeaza au din ce in ce mai multe probleme, am auzit foarte multe persoane care si-au cumparat diferite lucruri dupa o perioada scurta de timp s-au stricat.
Insa sa revin la oile mele, prietenul meu si-a cumparat prin luna aprilie un laptop Dell Vostro 3300 din Belgia, dupa site-ul Dell, laptop care a costat in jur de 800 eur cu licenta windows + transport Romania. Prin luna august a fost adus acelasi model de laptop si de emag, care cu tot cu licenta windows se ridica la 4.438,99 RON (1050 EUR). Mihai s-a gandit sa faca un review despre produs pe site-ul celor de la emag, in care a mentionat minus-uri si plus-uri despre laptop cat si diferenta de pret.
Astazi primeste un telefon de la cei de la emag, prin care este intrebat daca pot scoate partea cu pretul fiindca este publicitate negativa pentru ei si daca nu este de acord ii sterg review-ul cu totul.
Oare cum e posibil sa apeleze la astfel de mijloace o ditamai compania cu servicii "impecabile" cum si-ar dori ei sa fie.
Pfff... emag.ro ce este in capul vostru?

Update: au sters review-ul si l-au modificat dupa placul lor. In poza veti vedea review-ul original si aici cel modificat


8 comentarii:

  1. Draga mea, mai nou cei de la emag s-au apucat de vandut frigidere, masini de spalat si alte tampenii de genul...asa ca numai business specializat pe IT nu mai sunt.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da... dar sunt recunoscuti pentru IT.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mihaei e cel mai destept :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. bravo, vecinaaaa!! frumos spus! da-i in gat :p

    RăspundețiȘtergere
  5. nu e de dat in gat, pur si simplu, raman surprinsa in continuare de cum se face business la noi

    RăspundețiȘtergere
  6. Dragutza...tu ai vreo tangenta cu vreunul din domeniile IT/Marketing/Vanzari/Publicitate?!

    Eu unul nu cred, pentru ca daca ai fi avut, ai fi stiut cate ceva despre domeniul asta.

    EMAG este un retailer online, intamplator cel mai mare de la noi din tara. Toate magazinele online, fie ele mari sau mici, au 99% din marfa in stocul importatorilor si traiesc din imaginea pe care si-o fac. Deci daca se strica un produs luat de la emag sau orice alt magazin online, singura lor vina e ca i-au facut o poza si l-au pus pe site. In schimb responsabilitatea asupra produsului stricat este a importatorului.
    In domeniul retailului se fac promotii pe produs...adica un vanzator care are volum suficient de mare de vanzare(carefour, cora, emag...etc) se duce la un importator si ii spune..."Bre...iti iau 2000 de produse X daca imi dai protectie de pret pe el" si aia aduc un transport special penru ei si il vand doar lor. Din cauza asta nu o sa gasesti pe piata un produs mai ieftin ca la ei si din cauza asta faca promotiile cu "Iti dam de 10 ori diferenta daca gasesti mai ieftin". Ei nu sunt mai ieftin decat ceilalti per ansambu,ci doar pe produsele pe care au protectie de pret. Din cauza asta e posibil ca in belgia sa gasesti un laptop mai ieftin ca la noi(asta si legislatia de kkt de la noi din tara).
    Si faptul ca oamenii au sunat sa anunte ca o sa modifice review-ul mi se pare de foarte mare bun simt!
    Pentru ca daca ramane review-ul asa...marea majoritate a oamenilor sunt receptivi la review-uri negative si ar face doar rau.
    Pentru ca multe capete patrate o sa spuna..."poi ce...imi iau laptop din Belgia" si o sa se trezeasca in Romania ca daca li se strica ceva...plang in palme ca nu li-l face nimeni. Chiar daca Dell iti spune ca e garantie internationala...cand te duci cu el in service baietii o sa spuna"aha...te-ai calicit sa il iei din strainatate...asteapta si tu vreo 2 luni"

    RăspundețiȘtergere
  7. Dl. Anonim, care probabil lucrezi la emag. Am lucrat/lucrez in marketing/vanzari/publicitate si stiu care este procesul.
    Ideea este ca daca nu va convenea acel review ar fi trebuit sa nu-l publicati de la bun inceput, ca d-aia aveti oameni pe care-i platiti pentru asa ceva. Dar voi l-ati lasat public 2 saptamani si v-ati dat seama ca nu e ok si apoi ati sunat. Cum ar fi fost sa public jumatate din comment-ul pe care tu l-ai facut?

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt de acord cu tine doar in privinta garantiei.
    Review-ul nu a fost unul negativ dupa cum se poate observa foarte bine.
    In ceea ce priveste pretul a fost doar o remarca, nu ideea centrala a review-ului.
    Doar ca cei de la emag au dorit "protejarea si ascunderea" informatiilor cu caracter sensibil asupra pretului.
    Sunt doua probleme mari cu retail-ul IT la noi in tara:
    1.tehnologia noua ajunge prea greu
    2.este over-priced
    Daca tie iti convine sa taci si sa platesti mult mai mult pentru tehnologie veche, fine by me.
    Mie nu, si nici nu vreau sa tac.

    RăspundețiȘtergere