miercuri, 8 septembrie 2010

Paine cinstita


Mi-am dat seama ca la primul post al meu nu am mentionat si retetele la ceea ce-am facut, asadar pe parcurs cand le fac o sa postez, poza noua + reteta.
Astazi a venit randul painii, painea noastra draga, aliment nelipsit din casele noastre.
Este cel mai usor lucru de facut, iar pentru acesta avem nevoie doar de 4 ingrediente: faina, apa, drojdie si sare.
Eu am folosit faina neagra integrala, dar puteti folosi ce faina aveti prin bucatarie sau dupa preferintele voastre.
Asadar, aceasta minune se realizeaza in felul urmator:
Intr-un castron mai mare amestecam drojdia (15 gr)  cu apa (150 ml), care trebuie sa fie un pic calduta, pana cand aceasta se dizolva, apoi se pune faina (700 gr) si se amesteca bine fie cu o spatula sau o lingura de lemn. Framanti un pic, vreo 3-4 minunte, direct in bol, presarati si un varf de sare si mai framantati un pic. Rezulta un aluat dens, plastic, usor de modelat, insa nu e cazul; il faceti bila si-l lasati la dospit in bol (cateva ore, eu am lasat vreo 5 ore), acoperit cu o carpa umeda sau folie de plastic.
Cand considerati ca este gata aluatul, incingeti cuptorul la putere maxima, al meu cred ca 200° e tot ce poate. Luati tava de la cuptor pe care o acoperiti cu hartie de copt si incepeti sa impartiti aluatul, eu am facut 2 paini rotunde si 1 mai mica bagheta, pe care le asezati frumos in tava, le crustati putin si presarati un pic de faina.
Raman la cuptor cam 30 de minute, pana cand prinde o culoare aramie crusta, apoi opriti cuptorul si le mai lasati inca vreo 10 min. 


Bon appetit! 


P.S: dupa ce le scoateti din cuptor este bine sa le puneti intr-un cos (recipient) pe care sa-l acoperiti cu un servetel de bumbac sau hartie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu